.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نتایج نظرسنجی اینترنتی مجمع اعتدالگرایان شمال

دبیرکل مجمع اعتدالگرایان شمال نتایج نظرسنجی اینترنتی در ارتباط با راهبردهای انتخاباتی جریانهای دانشجویی در رقابتهای انتخاباتی مجلس هشتم را اعلام کرد.
"ابوذر پورادیب" افزود: در این نظر سنجی شش گزینه همراهی با اصلاح طلبان، همراهی با اصولگرایان، همراهی با گروههای اعتدالگرا، ائتلاف با یکدیگر، حضور جداگانه با لیستهای انتخاباتی مختلف و سایر گزینه ها تعیین شده بودند.

وی خاطرنشان کرد: در نظرسنجی فوق 40 درصد پاسخ دهندگان خواستار همراهی با اصلاح طلبان شدند و 32 درصد همراهی با گروههای اعتدالگرا، 23 درصد همراهی با اصولگرایان و 5 درصد حضور جداگانه با لیستهای مختلف را برگزیدند و به گزینه های ائتلاف و سایر گزینه ها هیچ گونه پاسخی ندادند.

این فعال دانشجویی تعداد پاسخ دهندگان را 300 نفر اعلام کرد و گفت: این نظر سنجی از روز اول آبان ماه 86 آغاز و تا روز اول بهمن ماه ادامه داشت.

وی در تحلیل این نظرسنجی گفت: نظرسنجی فوق نشان می دهد که بدنه جنبش دانشجویی همچنان ارتباط خود را با جریان اصلاحات حفظ کرده و در انتخابات پیش رو نیز بیشتر از نامزدهای این جریان حمایت می کند.

پورادیب اضافه کرد: به نسبت دسته فوق تعداد قابل توجهی از دانشجویان نیز با درک شرایط گذشته و حال و با عبرت از گذشته جنبش دانشجویی به این نتیجه رسیده اند که برای پرهیز از تنشهای سیاسی، بهترین راه اعتدالگرایی است، چراکه با اتخاذ چنین مشی ای روند توسعه کشور با هزینه کمتری طی می شود.

دبیرکل مجمع اعتدالگرایان شمال خاطرنشان کرد: سهم 23 درصدی اصولگرایان در نظرسنجی فوق بیانگر این است که گرایش بدنه دانشجویی نسبت به جریان اصولگرایی به نسبت دو جریان دیگر کمتر است که شاید دلیل عمده آن نوع نگاه به جریان اصولگرایی باشد.

پورادیب تصریح کرد: اصولگرایی طبق معیارهایی که رهبر معظم انقلاب اعلام کردند یعنی پایبندی به اسلام، نظام، امام (ره) و ولایت فقیه است و هر که این اصول را بپذیرد اصولگراست، متاسفانه جریانهای سیاسی تعبیر مقام معظم رهبری را نادیده گرفته و به گونه ای رفتار کرده اند که جریان اصولگرایی را در مقابل جریان اصلاح طلبی قراردادند و به عنوان یک جناح سیاسی معرفی کردند که همین امر موجب شد تا نگاه جنبش دانشجویی با توجه به تعریف گروههای سیاسی از اصولگرایی، تغییر کند.

این فعال سیاسی دانشجویی ادامه داد: با انتخاب 5 درصدی گزینه حضور مستقل در رقابتهای انتخاباتی و انتخاب نکردن گزینه های ائتلاف با یکدیگر و سایر گزینه ها که می توانست حداقل بی تفاوتی به نتایج انتخابات باشد، چنین به نظر می رسد که جنبش دانشجویی پس از یک دوره رکود و سرخوردگی سیاسی اکنون به این مرحله از واقعیت رسیده که حضور خود را در عرصه سیاسی کشور موثر می داند و بر همین اساس اعتقاد دارد که برای تاثیرگذاری بیشتر بر روند انتخابات باید به یکی از جریانهای فوق نزدیک شود.

پورادیب تاکید کرد: مجمع اعتدالگرایان شمال در تهیه لیست نهایی خود نتایج این نظرسنجی را مد نظر قرار می دهد.

وی ابرازامیدواری کرد: در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی شاهد حضور پرشور مردم به ویژه دانشجویان در پای صندوقهای اخذ رای باشیم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مهدي زليكاني 14 بهمن 1386
بنظربنده مردم آگاه ترازآنندكه دوباره دردام شيطاني اصلاحاتيون غربزده گرفتارشوند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.256 seconds.